Gossip panas artis malaysia

Lisa kecil hati ditanya anak

Pelakon Lisa Surihani mengakui terasa hati apabila disindir dengan pertanyaan bersifat peribadi mengenai zuriat tanpa memikirkan perasaannya sebagai seorang wanita.

Gambar percutian Zizie Ezette Bung Mokhtar di Amsterdam

Gambar percutian Zizie Ezette Bung Mokhtar di Amsterdam - Wah seronok nampak pasangan Zizie Ezette dan Bung Mokhtar ketika sama-sama bercuti di Amsterdam, Mexico dan Los Angeles. Steady je Bung Mokhtar menemani isterinya untuk Honeymoon buat kesekian kalinya.

2ne1 Makin Glamour

SETELAH membuat persembahan menyampaikan single hit mereka, I am The Best, pada program The Bachelor, kumpulan K-pop popular 2NE1 kini semakin dikenali di dunia hiburan Hollywood.

Norjuma kini dengan tudungnya

DARIPADA pakaian asas wanita Islam di seluruh dunia, tudung kini melalui transformasi hebat, selari cita rasa dan permintaan semasa, memberikan jauh lebih banyak pilihan kepada wanita bertudung berbanding dahulu

Tonton full Maharaja Lawak Mega 2013 minggu 12

Tonton sekarang Maharaja Lawak Mega 2013 minggu ke 12 full

Thursday, 17 April 2014

Buah dada gadis diramas penunggang motosikal


Harian metro1 Online

Buah dada gadis diramas penunggang motosikal



Gambar hiasan

Ampang: Seorang gadis tergamam apabila tiba-tiba dipeluk sebelum buah daadnya diramas seorang penunggang motosikal ketika mangsa berjalan keseroangan menuju ke Stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Pandan Indah, di sini.

Dalam kejadian jam 8 pagi kelmarin, mangsa menjerit meminta tolong apabila lelaki gila seks tersebut enggan melepaskannya.

Sumber polis berkata, kejadian berlaku apabila mangsa berusia 20-an dihampiri lelaki yang menunggang motosikal berhampiran lokasi kejadian.

Menurutnya, suspek memberhentikan motosikal ditunggang sebelum menghalang mangsa.

“Gadis itu yang ketakutan cuba melarikan diri ke stesen LRT yang terletak 100 meter dari kawasan itu.

“Belum sempat mangsa berbuat apa-apa, suspek terus memeluknya sebelum meramas payudara dan mahu mencabulnya,” katanya.

Berita Express: Harap lelaki terbabit dapat ditangkap dan mendapat hukuman yang setimpal. Memang tak patut benda sebegini berlaku. Hati2lah kepada gadis2 diluar sana. Jangan jalan berseorangan.

Buah dada gadis diramas penunggang motosikal



Ampang: Seorang gadis tergamam apabila tiba-tiba dipeluk sebelum payudaranya diramas penunggang motosikal ketika mangsa berjalan bersendirian menuju ke Stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Pandan Indah, di sini.

Dalam kejadian jam 8 pagi kelmarin, mangsa menjerit meminta tolong apabila lelaki gila seks terbabit enggan melepaskannya.

Sumber polis berkata, kejadian berlaku apabila mangsa berusia 20-an dihampiri lelaki yang menunggang motosikal berhampiran lokasi kejadian.

Menurutnya, suspek memberhentikan motosikal ditunggang sebelum menghalang mangsa.

“Gadis itu yang ketakutan cuba melarikan diri ke stesen LRT yang terletak 100 meter dari kawasan itu.

“Belum sempat mangsa berbuat apa-apa, suspek terus memeluknya sebelum meramas payudara dan mahu mencabulnya,” katanya. *Gambar hiasan
disableSelection(document.body) //disable text selection on entire body of page


Video: Suami Isteri Main “Langgar-langgar” Kereta Mewah


Harian metro1 Online

Video: Suami Isteri Main “Langgar-langgar” Kereta Mewah

 Kisah pasangan suami isteri yang bergaduh hingga salah seorang daripadanya memecahkan pinggan di dapur mungkin bukan kisah luar biasa.

Tapi pasangan di Butterworth, Pulau Pinang nampaknya lebih ganas daripada biasa apabila mereka ‘berperang’ dengan memecahkan kenderaan.

Dalam rakaman video yang diambil di di Jalan Raja Uda jam 4.30 petang Isnin lalu, sebuah kereta jenis Citroen didapati menghalang sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Estima.

Pemandu Toyota Estima dapat dilihat cuba beredar tetapi dirempuh beberapa kali oleh pemandu Citroen walaupun terdapat orang awam cuba mententeramkan dirinya.

Kejadian ini mengejutkan orang ramai yang berada di kawasan sekitar.

Difahamkan, kejadian berpunca daripada perselisihan faham antara suami isteri hingga membuatkan salah seorang daripadanya mengamuk kerana tidak dapat menahan perasaan.

Kesudahannya, kedua-dua kereta mengalami kerosakan teruk. Macam ini baru puas hati mereka agaknya…-mynewshub

Gambar Tidak Tutup Aurat Anak Perempuan Datuk Sheila Majid

 Mungkin tidak ramai yang mengenali anak perempuan penyanyi tersohor negara Datuk Sheila Majid iaitu Wan Nur Khaleda yang kini usianya sudah mencecah 22 tahun.

Pada pengamatan penulis, Wan Nur Khaleda atau lebih dikenali sebagai Kayda Aziz sangat sosial orangnya dan sering tampil dengan pakaian-pakaian yang agak seksi. Ini menyebabkan Sheila Majid sedikit dikritik peminat di laman sosial.

Bagaimanapun, Sheila yang ditemui dalam majlis sidang media Strepsils The Right Note di One World Hotel semalam mempunyai penjelasan sendiri berhubung perkara tersebut.

Menurut aktres kelahiran Singapura itu, dia menganggap apa yang sedang dilalui oleh Kayda Aziz adalah satu proses pendewasaan hidup untuk mematangkan diri.

"Umur dia bukannya 45 atau 50 tahun. Dia baru 22. Ini apa yang kita panggil proses pembesaran. Adakalanya kita kena buat silap dalam kehidupan. Memang ada beberapa insiden yang dia terkantoi, tapi dia belajar dari kesilapan tu. Dia ambil itu sebagai pengajaran.

"Bagi saya pada umur sekarang dia nak pakai camtu, tak mengapa. Kalau dah umur 42 pakai seksi macam tu memanglah saya marah. Sekarang ni dia masih lagi tercari-cari fesyen yang sesuai. Tapi tak adalah sampai keterlaluan hingga menampakkan pakaian dalam sahaja.

"Saya pernah bagitahu wartawan sebelum ni, anak saya bukan selebriti, dia cuma gadis remaja yang sedang membesar dan dia tak akan lari dari membuat silap. Cuma malangnya, dia adalah anak saya dan dia pun turut jadi bahan perhatian.

"Bagi dia peluang untuk membesar, biar dia buat kesilapan dan belajar dari situ. Jangan terus menghukum. Saya juga pernah buat silap, tapi masa dulu saya cuma anak Haji Abdul Majid, orang tak peduli."

Apapun, mari skodeng beberapa keping gambar jelita Kayda Aziz yang mana raut wajahnya saling tidak tumpah macam Sheila Majid. Bak kata pepatah"ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi."


Lagi Penjelasan Ustaz Don Berkenaan Isu Hadis Palsu..


Addin

Lagi Penjelasan Ustaz Don Berkenaan Isu Hadis Palsu..

Pengacara program 30 Minit Bersama Ustaz Don iaitu Don Daniyal meminta pihak yang menuduhnya menyampaikan ceramah menggunakan hadis-hadis palsu agar menyelidik terlebih dahulu dakwaan berkenaan sebelum membuatkan sebarang tuduhan.

Don atau nama sebenarnya Don Daniyal Don Biyajid, 30, berkata, adalah tidak adil dia dinilai berdasarkan kepada sebuah video yang telah diedit daripada ceramah terdahulunya bagi digunakan untuk menfitnahnya.

"Saya sendiri tidak tahu apakah niat sebenar mereka memuat naik video yang jelas telah diedit dan kemudiannya digunakan untuk menghentam saya tanpa sebarang usul periksa.

"Saya tidak kata saya betul dalam semua perkara dan jika ada saya membuat salah, maafkan saya kerana manusia itu tidak sempurna tetapi tuduhan yang dibuat adalah tidak adil buat saya," katanya menerusi kenyataan video sepanjang 18 minit yang dimuat naik penceramah agama itu pada Khamis.

Ustaz selebriti itu dikatakan menyampaikan ceramah dengan mengemukakan hadis-hadis palsu dan tidak sahih sehingga menimbulkan kekeliruan dan perdebatan banyak pihak.

Malah pelakon dan pengacara Wardina Safiyyah melalui laman sosial Facebook miliknya turut meminta mufti dan para ulama menilai ceramah yang disampaikan oleh ustaz tersebut untuk kepentingan semua umat Islam.

Koleksi rakaman video ceramah berkenaan tersebar di Facebook dengan tajuk: Kompilasi hadis palsu dan pendustaan Don Daniyal.

Dalam pada itu, Don berkata, dia hairan bagaimana beberapa pihak yang mendakwa diri mereka golongan berilmu mudah terpengaruh dengan video yang disifatkan 'sekerat-sekerat' tanpa meniliti kesahihan kandungannya terlebih dahulu.

Wardina Safiyyah melalui laman sosial Facebook miliknya turut meminta mufti dan para ulama menilai ceramah yang disampaikan oleh ustaz tersebut untuk kepentingan semua umat Islam.

Kata Don, pihak yang mempersoalkan ceramahnya itu sepatutnya menyelidik terlebih dahulu siapakah individu yang menghasilkan video berkenaan sebelum mempertikaikan kredibilitinya sebagai penceramah agama.

"Sebelum ini banyak pihak memberitahu jangan mudah terpedaya dan percaya dengan video yang dimuat naik di laman sosial seperti Facebook atau Twitter tetapi dengan satu video 'sekerat-sekerat' ini mereka terus jadikannya hujah terhadap saya.

"Malah kita sedar orang yang membuat video tersebut bertujuan untuk mewujudkan propaganda dan (saya) pelik bagiamana mereka mudah terpedaya tanpa selidik terlebih dahulu," jelasnya.

Tambah Don, video sedemikian mampu merosakkan silaturahim sesama manusia dan berharap agar masyarakat lebih berhati-hati dengan golongan seperti itu.

Don berkata, dia juga tidak mengetahui motif video berkenaan dihasilkan malah tidak mengenali individu yang menyebarkan video tersebut.

"Saya sarankan daripada menggunakan 'ustaz' Facebook, Twitter dan Wikipedia lebih baik berjumpa dengan ustaz atau alim ulama atau pun hadir ke ceramah yang diadakan bagi mengetahui isi kandungan sebenar yang ingin disampaikan," katanya.

Dalam perkembangan sama, Don berkata, dia tidak akan lagi menjawab sebarang pertanyaan mengenai isu berkenaan kerana bimbang ia akan mengundang pelbagai pandangan negatif.

Selain mengadakan ceramah-ceramah peribadi, Ustaz Don juga mengendalikan rancangan agama berjudul 30 Minit Bersama Ustaz Don siaran TV AlHijrah pada setiap Isnin Hingga Khamis, pukul 9.30 malam.

Pihak stesen televisyen TV AlHijrah dalam kenyataannya kepada mStar Online pada Rabu memberitahu akan meneliti kandungan rakaman video Ustaz Don terlebih dahulu sebelum memikirkan tindakan lanjut.

Penceramah itu ketika ini berada di United Kingdom bagi menjayakan rakaman sebuah rancangan berkonsepkan keislaman. ~mstar



Iklan C (ii)




Tuan Guru Nik Aziz Terkilan.. Berita Ini Mungkin Tidak Disiarkan Oleh Media Pro Umno


Addin

Tuan Guru Nik Aziz Terkilan.. Berita Ini Mungkin Tidak Disiarkan Oleh Media Pro Umno

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat terkilan kerana mendiang Karpal Singh tidak sempat untuk diberikan pemahaman tentang hudud.

Katanya, beliau amat yakin, individu seperti Karpal Singh jika diberikan kefahaman yang sebenarnya tentang undang-undang ini, tidak akan mempunyai sebarang sebab untuk menolak undang-undang hudud.

“Saya sifatkan pemergian beliau sebagai satu kehilangan kepada dunia politik tanah air kerana beliau amat dikenali sebagai seorang yang berprinsip dan sukar digugat pendiriannya,” kata beliau dalam satu kenyataan sambil mengucapkan takziah kepada keluarga bekas Pengerusi DAP itu.

Karpal, 74, yang juga pemimpin veteran DAP maut dalam satu kemalangan jalanraya di Lebuhraya Utara Selatan awal pagi tadi.

Pembantunya, Michael Cornelius turut terkorban manakala anaknya Ram Karpal dilaporkan cedera parah.

Menurut laporan, kenderaan serbaguna (MPV) yang dinaiki mereka merempuh sebuah lori yang cuba menukar laluan tanpa memberi isyarat di kilometer 301.6 arah Utara.

Ekoran itu, Karpal yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu mati di tempat kejadian akibat cedera parah.

Nik Aziz yang juga bekas Menteri Besar Kelantan berkata Karpal Singh juga merupakan pendokong kuat kepada Perlembagaan Malaysia dan amat tegas dengan pendirian bahawa Malaysia merupakan negara sekular.

“Sudah tentu prinsip ini amat berbeza dengan prinsip perjuangan PAS dan beliau ternyata menghormati perbezaan ini,” katanya lagi.

Beliau masih ingat sewaktu ke rumah Karpal Singh awal tahun lepas di mana beliau diberikan sambutan yang sangat hangat dari beliau.

“Bahkan beliau menghantar saya pulang rapat ke pintu kenderaan sekalipun situasi beliau yang terpaksa bergerak dengan kerusi roda. Saya kira, di sebalik perbezaan pandangan antara kami, sambutan yang diberikan oleh beliau kepada saya sangat-sangat mencerminkan kelembutan beliau dan penerimaannya terhadap hubungan PAS dan DAP di dalam Pakatan Rakyat,” tegasnya lagi.

Nik Aziz kenal Karpal Singh sebagai seorang yang mendokong kuat Perlembagaan Malaysia dan beliau yakin Karpal Singh akan terus dikenali begitu di dalam sejarah politik tanah air.

“Di negara ini, jika semua pihak menghormati prinsip yang terkandung di dalam Perlembagaan, Kelantan pastinya tidak akan ditindas dengan pelbagai jenis penindasan,” katanya.

Beliau menambah hak Kelantan termaktub di dalam perlembagaan, tertulis di atas perjanjian, namun ada pihak yang sewenang-wenangnya membelakangi Perlembagaan dan perjanjian bertulis. ~fmt



Iklan C (ii)




Keliru: Screenshot ucapan takziah Karam Singh Walia jadi viral


Tengok TV Online

Keliru: Screenshot ucapan takziah Karam Singh Walia jadi viral

Satu Screen Shot ucapan takziah seorang pengguna Facebook semalam telah menjadi viral di media sosial seperti twitter dan whatsapp.

Dalam ucapan tersebut, lelaki itu tersalah orang apabila menganggap mendiang Karpal Singh sebagai Karam Singh Walia.

"Perginya Karpal Singh ni bagi aku kehilangan negara. Kita pasti merindui pantun dan peribahasa diucapkan dan gaya tangannya tiap kali beliau melaporkan berita di TV3."


Sumber ScreenShot - Twitter

Screenshot itu menimbulkan reaksi pelbagai. Ramai yang menganggapnya sebagai satu yang lucu dan menjadikannya sebagai troll.

"Dia ingat Karam Singh kot. Btw i love your confident level. " - Haiqal (Twitter)

"Terbatuk-batuk Karamsingh Walia. Wakakaka" Nisham Tandeko (Twitter)

Semoga kejadian memalukan ini menjadi satu iktibar kepada pengguna media sosial. Walaupun ramai yang cuba memastikan diri sentiasa terkehadapan dalam menerima maklumat terkini, jangan lupa untuk membuat semakan dan memastikan sumber yang sahih. - TENGOKTVONLINE



Kewajaran di sebalik kutukan, cacian dan hinaan terhadap kematian ngeri Karpal Singh


Pagi ini negara digegarkan dengan kematian seorang tokoh pembangkang dan peguam berprofil tinggi, YB Karpal Singh akibat satu kemalangan ngeri di lebuhraya PLUS. Pembantu peribadi beliau turut maut dan pemandu serta anak beliau turut cedera dalam kemalangan itu.

Berbagai-bagai reaksi terbit dari berita kematian ini. Ada yang simpati dan ada yang bersorak, bahkan mengambil peluang untuk meluahkan dendam politik dan kemarahan dengan lontaran kata-kata tidak bermoral seperti ‘mampus’ dan sebagainya ke atas mendiang. Lebih menyedihkan ialah ungkapan sebegitu dikeluarkan oleh golongan pemimpin Islam ‘bergelar’ yang menjadi cerminan rakyat.

Semua tindakan yang tidak enak ini amat menyedihkan kerana ia jelas membuka ruang fitnah terhadap kesucian agama Islam yang tidak mengajar umatnya bersikap begitu. Ramai juga yang membacakan hadis tertentu yang menegur keterlanjuran pihak yang tidak bertanggungjawab ini. Lebih menyedihkan bila melihat perbalahan sesama sendiri dengan insiden ini.


TAKZIAH KEPADA KAUM KERABAT DAN KELUARGA MENDIANG

Kami mengucapkan takziah kepada keluarga mendiang Karpal Singh. Tabahlah menghadapi kematian Mendiang. Kita semua juga akan mati bila sampai waktunya. Itu adalah ketentuan hidup.

Sementara itu, kepada pembaca bukan Islam yang terbaca artikel ini, kami pohon dengan rendah hati agar dapat memaafkan segelintir individu yang bertindak keterlaluan dan jauh terpesong dari norma agama Islam yang suci ini. Mereka ini telah bertindak keterlaluan mengikut nafsu, akibat ketaksuban mereka dalam urusan politik dan agama. Islam adalah agama sederhana dan tidak mengajar umatnya berlebih lebihan.

Sekalipun anda tidak mahu maafkan mereka, kami pohon agar kalian tidak memfitnah agama ini sewenang-wenangnya hanya dengan melihat perilaku beberapa individu yang tidak bermoral ini.

Kepada mereka yang terlanjur pula, kami seru agar jangan malu untuk tampil memohon maaf, demi menyelamatkan maruah agama kita. Ingatlah perbuatan mencela si mati bukan satu anjuran agama kita.


KEMATIAN ITU SATU KETENTUAN

Ini adalah satu pelajaran besar yang harus kita zikirkan. Setiap insan pasti akan mati dan kembali menemui tuhannya. Ada yang sengaja menempah mati, ada yang memang diketahui bakal mati dan ada pula yang tiba-tiba mati dengan mengejut.

Ingatlah bahawa kita tidak mungkin boleh hidup selama-lamanya. Dewasa ini, kita semua tahu bahawa ramai di antara kita yang terlalu keras hati dan berani melanggar perintah Allah. Hari demi hari kita dengar berbagai-bagai ungkapan yang terang-terang memperolok-olokkan perintah Allah. Ada yang sampai dengan angkuh dan terang-terangan mengaku sanggup masuk neraka pun. Oleh itu ambillah pelajaran dari peristiwa ini. Sentiasalah ingatkan mati agar hati kita yang keras boleh menjadi lembut semula.

Tidak kira samada kita orang biasa atau berpangkat, kaya maupun miskin, mati tetap akan menemui kita pada bila-bila masa saja. Kita baru sahaja diuji dengan tragedi misteri MH370 yang juga terkait dengan mati atau hilang secara ‘mengejut’. Di dalamnya ada si kaya yang sihat dan bijak pandai belaka.. Tan Sri Yahya yang kaya juga mati apabila helikopternya jatuh. Almarhumah Sultanah Johor juga mati kemalangan walaupun ada khidmat ‘rider’. Dan begitulah kematian menemui setiap yang hidup hari demi hari. Kita hanya menunggu giliran sahaja.


KEMATIAN NGERI DAN MENGEJUT

Apa yang menimpa mendiang Karpal Singh ini ada pelajaran bagi kita. Janganlah cuba tipu diri sendiri. Sebagai insan, kami yakin kita semua merasa simpati dengan keadaan jenazah akibat kemalangan ngeri yang dihadapi. Bahkan jika ia berlaku terhadap kucing sekalipun akan membuatkan kita merasa simpati, inikan pula manusia seperti kita.

Kami yakin bila melihat tragedi ini, jauh di sudut hati kita semua akan berdoa, “Ya Allah, jauhkanlah diriku dan saudara saudaraku dari mengalami tragedi seperti itu”. Itulah tindakan yang wajar bagi seorang manusia yang dewasa, beragama dan waras.. betul atau tidak? Jawablah sendiri dalam hati...

Oleh itu wajarkah atas alasan apa sekalipun kita lontarkan pelbagai kutukan dan cemuhan terhadap mendiang karpal Singh yang sudah mati?


AKHLAK DALAM PEPERANGAN

Kalau sekalipun kita bermusuh dengan mendiang, ingatlah bahawa Islam mengajar umat agar berakhlak tinggi (KHOLQIN AZIM) dan berprinsip dalam perjuangan. Waimah dalam peperangan sekalipun, jika musuh sudah tidak berupaya, atau sudah jatuh atau tidak bersenjata, kita dilarang membunuhnya. Pejuang Islam diperintahkan agar tidak mengikut nafsu. Harus sentiasa berada dalam asas basmalah, iaitu berbuat atas nama Allah, atas rahmat dan petunjuk Allah.

Islam melarang kita membunuh musuh sekalipun kita mampu jika ia kerana nafsu amarah dan dendam. Ini banyak diriwayatkan dan kita semua memang sedia tahu. Begitu mulia dan murni sekali adab peperangan dalam Islam. Jika musuh yang masih hidup sahajapun dilarang kita membunuhnya atas dasar nafsu, wajarkah kita melakukan 'attack' kepada musuh yang sudah mati?

Di sinilah terlihatnya kehebatan ilmu dan akhlak peperangan dalam Islam. Jangan kita bersikap bacul dan penakut. Hanya pandai bersorak dan mengejek-ngejek hanya setelah lawan kita tidak bernyawa seperti kanak-kanak berkelahi. Ingatlah, Abu Jahal dan tentera kafir musyrik yang mati terbunuh dalam perang Badar itu pun Nabi SAW ajarkan agar kita hormati. Jenazah Yahudi yang melintasi nabi SAW juga baginda berdiri untuk menghormati.. Inilah akhlak peperangan ajaran Nabi SAW.


KARPAL SINGH & POLEMIK HUDUD

Ramai sekali yang meluahkan kemarahan dan melepaskan dendam dengan menyorak musibah yang berlaku terhadap mendiang Karpal Singh ini dengan alasan beliau menentang terhadap perlaksanaan hudud. Ungkapan mendiang berbunyi “Nak tegakkan negara Islam, Nak laksanakan Hudud, langkah mayat kami dahulu” menjadi mainan bibir dan bahan ejekan.

Kami hormati pendapat TGNA yang mengatakan beliau terkilan dengan kematian Karpal Singh kerana belum dapat menjelaskan dan meyakinkan mendiang tentang Hudud. Walaupun kami bukan dari kalangan fanatik politik kepartian, namun ingin sekali membantu sedaya mungkin untuk menampakkan kepada ramai pemimpin bukan Islam yang menentang hudud termasuk mendiang. Ingin kami bantu menjelaskan tentang kehalusan dan kemurnian hudud. Malangnya kami belum berpeluang dan beliau sudah terlebih dahulu pergi.

Kita juga harus hormati ulasan dan tindakan berakhlak Tun mahathir, YAB perdana Menteri dan YAB TPM yang turut mengirim ucapan takziah kepada keluarga mendiang. Bahkan baru-baru ini, YAB PM turut menziarahi Datuk Harun Din di hospital setelah mendapat berita beliau sakit. Tindakan yang sama turut dilakukan apabila TGNA dan lain-lain pemimpin pembangkang diberitakan sakit. Beliau tidak kisah soal pertentangan ideologi politik, bahkan pernah ke tahap didoakan bersungguh-sungguh agar ‘pecah perutnya’ sekalipun.

Inilah antara akhlak yang harus kita contohi. Terserah samada mereka ini ikhlas atau ada udang di sebalik batu. Itu bukan urusan kita. Yang penting ia kelihatan sangat murni dan mampu menaikkan imej Islam di mata dunia. Ia berbeza sekali dengan tindakan tidak bermoral seperti yang kita lihat sepanjang hari ini yang terang-terang boleh menjadikan agama kita dicerca dan dibenci.

Ini juga asas hudud, yang bermaksud ‘batas’ yang harus kita laksanakan dahulu dalam diri kita. Kita harus mampu kendalikan gejolak nafsu amarah dan dendam kita demi meletakkan kemurnian dan kesucian agama di tempat teratas. Dengan akhlak Muslim yang baik akan membuatkan manusia berfikir dan terpikat. Itulah kaedah menawan mereka. Bukan dengan kekerasan, tetapi dengan penjelasan ilmiah dan uswah akhlak yang baik dan halus (WALYATALATTOF).


KARPAL SINGH, KEPIMPINAN DAN PRINSIP HIDUPNYA

Karpal Singh, sepertimana juga TGNA, Lim Kit Siang, Tun Dr Mahathir, Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi dan beberapa pemimpin lain adalah antara calun yang tidak pernah atau jarang sekali kalah dalam pilihanraya. Inilah kredibiliti kepimpinan yang ada pada beliau dan pemimpin sepertinya. Fenomena ini tidak sehebat beberapa pemimpin lain, termasuk yang berjawatan menteri besar yang begitu mudah tergolek dalam pilihanraya.

Kami tidak mahu mengulas panjang dalam hal ini. Namun jika kita berfikiran waras, kita harus pelajari apakah tabiat hidup serta prinsip kepimpinan pemimpin seperti ini. Mereka dihormati dan disayangi oleh rakyat di bawah pimpinan mereka serta disegani oleh rakan dan lawan. Lihat cara mereka berhujjah dengan ilmu, tidak merapu macam sebahagian dari pemimpin kita. Lihat juga pejabat mereka, cara mereka berkhidmat, lihat gaya hidup mereka yang bersederhana, lihat keluarga mereka dan sebagainya.

Faith VS Respect

KESIMPULAN

Setiap apa yang berlaku, setiap kejadian tuhan itu tiada yang batil walaupun kita melihatnya sebagai batil. Lihatlah dan nilailah ia dengan ilmu, dengan sahsiah diri dan siyyasah syariyyah yang mendalam. Lihatlah semuanya dengan mata hati seperti ‘siapa kita’, jangan dilihat ‘seperti adanya’.

Janganlah sekali-kali kita bertindak mengikut nafsu sehingga ia membuka ruang fitnah yang berat terhadap agama kita yang suci murni ini. Kawallah nafsu dan kendalikan hati dengan sebaik baiknya. Berfikir dan berbasmalah lah dahulu sebelum bertindak dan berkata-kata.

Perhatikan dasar-dasar dakwah dan sikap Muslim terhadap lawan dalam surah 16. An-Nahl ini:

125. “Serulah kepada jalan Tuhan-mu dengan hikmah dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dengan cara yang baik. Sesungguhnya Tuhanmu Dialah yang lebih mengetahui tentang siapa yang tersesat dari jalan-Nya dan Dialah yang lebih mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk.

126. Dan jika kamu memberikan balasan, maka balaslah dengan balasan yang sama dengan siksaan yang ditimpakan kepadamu. Akan tetapi jika kamu bersabar, sesungguhnya itulah yang lebih baik bagi orang-orang yang sabar.

127. Bersabarlah dan tiadalah kesabaranmu itu melainkan dengan pertolongan Allah dan janganlah kamu bersedih hati terhadap mereka dan janganlah kamu bersempit dada terhadap tipu daya mereka.

QS: 3. Ali 'Imran 190, 191.

"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal, orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi: "Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka.


OLEH: WARGA PRIHATIN


6 Gambar ADUN Paloh cedera, isteri meninggal kereta terbabas di Cameron Highlands


Tengok TV Online

6 Gambar ADUN Paloh cedera, isteri meninggal kereta terbabas di Cameron Highlands


Ipoh: ADUN Paloh, Datuk Nozula Mat Diah, 57, sebenarnya dalam perjalanan hendak bercuti bersama keluarganya apabila berlaku kemalangan yang meragut nyawa isterinya di Kilometer 23 Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Sum Chang Keong berkata, Nozula ketika itu bersama sembilan ahli keluarga dalam perjalanan dari Gua Musang, Kelantan ke Ipoh.

Menurutnya, keluarga berkenaan berkonvoi menaiki dua kenderaan iaitu Nissan Murano dan Toyota Harrier, ketika kejadian berlaku kira-kira 6.30 petang

Katanya, Nissan Murano dinaiki enam orang termasuk Nozula dan isterinya Datin Maziah Din, 57, manakala Toyota Harier dinaiki empat individu.

"Sebaik Murano dipandu anak perempuannya yang berusia 23 tahun tiba di lokasi kejadian, secara tiba-tiba hilang kawalan akibat jalan licin kerana hujan dan kemudian merempuh tebing di laluan menuruni bukit," katanya ketika ditemui di Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), di sini, malam tadi.

Beikutan itu, katanya, isteri wakil rakyat itu yang duduk di bahagian penumpang depan parah dan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Pakar KPJ Ipoh.

Katanya, turut berada dalam kenderaan yang terbabas itu adalah anak lelaki Nozula berusia 19 tahun dan seorang lagi anak perempuan berusia sembilan tahun serta srorang bayi yang juga anak saudara Nozula, 20 bulan.

"Nozula bersama anaknya yang cedera dihantar ke Unit Kecemasan HRPB untuk rawatan dan stabil manakala anaknya hanya cedera ringan di tangan.

"Sebuah lagi kenderaan dinaiki keluarga mangsa yang mengikut di belakang kenderaan mangsa tidak mengalami kemalangan," katanya.

Sementara itu, anak perempuannya, Norfatma Nabila, 23, yang memandu Murano ditemui berkata, jenazah ibunya akan dikebumikan di kampung mereka di Felda Chiku 3, Gua Musang, pagi ini.








Aksi Panas & Seksi Anak Artis Ini, Kerana Cara Fikir Ibunya Yang Salah...


Ibnu Hasyim

Aksi Panas & Seksi Anak Artis Ini, Kerana Cara Fikir Ibunya Yang Salah...



Lihat, kalau betul laporan ini...
Gambar aksi panas dan seksi anak Datuk X tersebar.

Penyanyi tersohor negara, Datuk X mempunyai seorang anak gadis iaitu X2 atau lebih mudah dikenali sebagai X3 memiliki raut wajah sama seperti ibunya.

Gadis berusia 22 tahun itu sangat sosial orangnya dan sering tampil dengan pakaian-pakaian yang agak seksi. Ini menyebabkan Datuk X sedikit dikritik peminat di laman sosial.

Walaupun Datuk X dikritik dengan teruk, beliau menganggap apa yang sedang dilalui oleh X2  adalah satu proses pendewasaan hidup untuk mematangkan diri.


“Umur dia bukannya 45 atau 50 tahun. Dia baru 22. Ini apa yang kita panggil proses pembesaran. Adakalanya kita kena buat silap dalam kehidupan. Memang ada beberapa insiden yang dia terkantoi, tapi dia belajar dari kesilapan tu. Dia ambil itu sebagai pengajaran.

“Bagi saya pada umur sekarang dia nak pakai camtu, tak mengapa. Kalau dah umur 42 pakai seksi macam tu memanglah saya marah. Sekarang ni dia masih lagi tercari-cari fesyen yang sesuai. Tapi tak adalah sampai keterlaluan hingga menampakkan pakaian dalam sahaja.


“Saya pernah bagitahu wartawan sebelum ni, anak saya bukan selebriti, dia cuma gadis remaja yang sedang membesar dan dia tak akan lari dari membuat silap. Cuma malangnya, dia adalah anak saya dan dia pun turut jadi bahan perhatian.

“Bagi dia peluang untuk membesar, biar dia buat kesilapan dan belajar dari situ. Jangan terus menghukum. Saya juga pernah buat silap, tapi masa dulu saya cuma anak Haji X4, orang tak peduli,” katanya dengan panjang lebar.

Komen Weblog Ibnu Hasyim:   Ini adalah salah satu lagi contoh penyakit sosial cara berfikir artis Melayu Islam yang tersasar dan perlu diperbetulkan. Bukan saja diri, keluarga dan masyarakat bertanggung jawab menjernehkan, bahkan kerajaan juga patut bertanggung jawab. Kerana mereka adalah bakal pemimpin negara akan datang.

Apalagi ia sebuah kerajaan umat Islam seperti Malaysia, yang mahu membawa kemakmuran rakyatnya di dunia dan akhirat. (IH)


DHPP Sedia Bantu Terang Hudud Kepada Bukan Islam.


Ibnu Hasyim

DHPP Sedia Bantu Terang Hudud Kepada Bukan Islam.



KUALA LUMPUR: Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) tidak mempunyai sebarang halangan dengan pelaksanaan hukuman hudud yang diinginkan Kelantan, malah menyokong penuh usaha tersebut.

Naib Pengerusi DHPP, Vincent Lee berkata pelaksanaan hudud itu hanya dikenakan ke atas mereka yang beragama Islam.

Justeru, katanya mereka yang bukan beragama Islam tidak perlu bimbang dengan hukum tersebut.

Bagaimanapun, beliau berpandangan penerangan berkaitan hudud ini perlu diperjelaskan secara menyeluruh kepada mereka yang bukan Islam, khususnya kepada ahli-ahli DHPP itu sendiri.

"DHPP bersedia membantu menerangkan kepada masyarakat bukan Islam, tapi PAS perlu mengambil tanggungjawab untuk menerangkan secara 'all out' tentang hudud kepada ahli DHPP kerana masih ramai ahli yang belum jelas tentang hudud ini.

"Jika DHPP sendiri tidak faham dan risau tentang hudud, bagaimana kami mahu jelaskan kepada orang lain? Jadi, langkah pertama PAS perlu perjelaskan kepada DHPP sebelum ahli DHPP benar-benar bersedia dan faham dengan hukum ini," kata beliau kepada Harakahdaily.

Mengulas lanjut berkaitan kerisauan mereka yang bukan beragama Islam, Vincent berkata kebanyakan mereka melahirkan kebimbangan kerana beranggapan hukum tersebut akan memberikan kesan kepada kehidupan seharian mereka.

Sebagai contoh, katanya isu salon rambut yang tidak membolehkan pemotong rambut perempuan memotong rambut lelaki yang sebelum ini menimbulkan kontroversi di Kelantan.

"Mereka fikir perkara sedemikian termasuk dalam hudud, sedangkan soal salon rambut termasuk dalam enakmen lain. Itu baru satu contoh yang mereka bimbangkan, belum lagi isu-isu lain yang mereka sangka akan menjejaskan kehidupan mereka," tegas beliau.

Vincent dalam pada itu menyatakan kesediaan DHPP untuk terus menjadi jambatan di antara PAS dengan golongan bukan Islam berhubung hukum hudud, sesuai dengan peranan yang diberikan PAS sejak tertubuhnya DHPP. (HD)

Sebelum ini..
Hudud: Hu Pang Chaw Bidas Nik Amar (TMB K'tan)? 


Zul Kulim Tak Layak Jadi Calon BN - Khairy Jamaluddin


Addin

Zul Kulim Tak Layak Jadi Calon BN - Khairy Jamaluddin

Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin hari ini membidas bekas Anggota Parlimen Kulim-Bandar Baharu Datuk Zulkifli Noordin susulan kenyataan tidak sensitifnya berhubung kematian pemimpin DAP Karpal Singh.

Khairy yang juga Ketua Pemuda UMNO berkata kenyataan Zulkifli menerusi Twitter itu tidak menggambarkan sikap sebenar seorang Islam atau rakyat Malaysia dan beliau malu dengan perbuatan tersebut.


"Sebarang kenyataan yang mempolitikkan kematiannya (Karpal Singh) dalam bentuk sedemikian rupa yang dilakukan oleh Zulkifli Noordin langsung tidak mencerminkan sikap rakyat Malaysia dan orang Islam.

"Saya malu dengan individu ini dan saya malu beliau bertanding bagi Barisan Nasional dalam pilihan raya lepas dan kita tidak harus meletakkan beliau sebagai calon lagi," katanya selepas melancarkan Forum 'Women@Work' di sini.

Dalam pada itu Khairy turut mengucapkan takziah kepada keluarga Karpal Singh.

Bekas Pengerusi DAP Kebangsaan dan Anggota Parlimen Bukit Gelugor itu serta pembantu peribadinya terbunuh dalam nahas di Km 306.1 Lebuhraya Utara-Selatan, berhampiran Gua Tempurung, Kampar, awal hari ini.  ~bernama




Iklan C (ii)




2014,Dajal Diambang Pintu,Adakah Umat Islam Masih Leka


Kami SokongTokguru

2014,Dajal Diambang Pintu,Adakah Umat Islam Masih Leka

Rasanya semua menyedari tentang fenomena alam yang berlaku sejak akhir-akhir ini. Mungkin bagi kalangan orang bukan Islam ianya hanya sekadar fenomena alam yang biasa tetapi bagi umat Islam yang beriman ianya merupakan petanda demi petanda tentang hari akhirat yang ditunjukkan Allah SWT agar umat Islam tidak lalai dengan melakukan maksiat dan kemungkaran di muka bumi ini.
Kemunjulan Dajjal Semakin Hampir
Masihkan anda ingat pada penghujung tahun 2013 iaitu bulan Disember 2013, di mana Allah telah turunkan musibah merupakan banjir besar di seluruh Pantai Timur termasuk Johor dan sebulan selepas itu, kita pula dikejutkan dengan cuaca yang sejuk yang melampau di kawasan – kawasan di Perlis, Terengganu dan Kelantan yang mencatatkan cuaca yang begitu sejuk tidak seperti kebiasaannya. 
Begitu juga dengan negara Arab, sehinggakan turun salji seperti yang diberitakan berlaku di Yaman, Syria, Mesir,Saudi dan lain-lain yang menghadapi cuaca yang sejuk sehingga turunnya salji. Tidak lama selepas itu, musim kemarau atau musim panas melampau yang berpanjangan berlaku sehinggakan kita diseru untuk membuat Solat Istiqsa’ untuk memohon kepada Allah SWT agar menurunkan hujan yang tidak pernah dilakukan oleh kita sebelum ini. Selepas itu, musim bunga yang cantik pula berlaku terutama di negeri Kedah.
Tanpa disedari sebulan demi sebulan demi sebulan perubahan cuaca berlaku secara mendadak dan ianya merupakan peringatan demi peringatan yang telah Allah SWT berikan. Namun kita tidak sedar apa sebenarnya yang berlaku kepada bumi kita.
Kemunjulan Dajjal Semakin Hampir
Jika dikaji semula dalam kitab-kitab tentang apa sebenarnya perkaitan antara cuaca yang panas melampau dengan akhir zaman, akhirnya kita akan temui ianya terkait dengan turunnya Dajjal.. Nabi Muhammad SAW pernah menyatakan iaitu 3 tahun sebelum kemuculan dajjal, Allah akan sekat langit dari turunnya 1/3 hujan dan Allah SWT perintahkan bumi untuk matikan 1/3 daripada tumbuh-tumbuhan. 
Jika kita perasan semasa lebih kurang sebulan lebih musim panas yang berlaku, apa yang terjadi pada tumbuh-tumbuhan? Kebanyakan rumput telah menjadi kuning, di kiri dan kanan lebuhraya kelihatan banyak pokok sudah terbakar. Begitu juga dengan empangan-empangan, kebanyakkan empangan sudah kering, seperti di Selangor empangan telah menjadi surut tidak seperti tahun-tahun sebelumnya. Tahun ini merupakan tahun yang dahsyat kekeringannya sehingakan kita diarahkan untuk membuat Solat Istiqsa’ yang tidak pernah dibuat sebelum ini.
Tahun kedua Allah SWT akan menyekat langit dari menurunkan 2/3 hujan dan 2/3 dari tumbuh-tumbuhan di bumi akan dimatikan. Tahun ketiga Allah SWT akan menyekat langit dari menurunkan 3/3 hujan dan Allah SWT perintahkan bumi mematikan 3/3 seluruh tumbuh-tumbuhan, binatang-binatang berkuku, binatang- binatang bergraham semua akan dimatikan Allah SWT. Bayangkan bagaimana waktu ketika itu? hujan tak turun sekian lamanya menyebabkan padi tidak boleh tumbuh, elektrik juga tidak dapat berfungsi kerana sumber utama elektrik di Malaysia yang menggunakan sistem hidroelektrik adalah daripada air di empangan-empangan yang menghasilkan kuasa elektrik.
Disebabkan tidak turun hujan kita akan mengalami pelbagai masalah, masalah elektrik, masalah pekerjaan dan pelbagai lagi dan kita akan menghadai saat yang sukar pada ketika itu, masalah kebuluran berleluasa dan sebagainya.. Dan ketika saat sukar begitulah Dajjal akan turun. Ujian paling besar, fitnah paling besar kan berlaku di masa tu.
Tiupan Sangkakala
Baru-baru ini kita juga dikejutkan dengan bunyi-bunyi dilangit yang mengerunkan di seluruh dunia termasuk yang paling dengan kita adalah di Bintulu. Saintis tidak dapat kesan bunyi itu datang dari mana. Cukup menakutkan, bunyi terlalu kuat sehingga bergegar cermin. Jika kita rujuk kepada kitab yang ditulis oleh Ibnu Katsir tentang tanda kiamat bab sangkakala, kita akan mengetahui bahawa tiupan sangkakala akan ditiup sebanyak 3 kali iaitu tiupan pertama merupakan tiupan Nafkhatul faza’ iaitu tiupan yang mengerunkan dan menakutkan kepada siapa yang mendengarnya. Tiupan kedua adalah tiupan kiamat dan tiupan kedua adalah tiupan menghidupkan semula.
Tanda demi tanda dah ditunjukkan Allah SWT, namun ramai lagi yang tidak sedar, fitnah akhir zaman sudah semakin hampir, ujian Dajjal merupakan ujian yang paling besar sehinggakan Para Sahabat cukup takut berada di zaman kemunculan Dajjal, semoga kita dijauhkan dari zaman kemunculan Dajjal. Dajjal akan muncul apabila mimbar-mimbar ,khutbah tidak lagi membicarakan tentang Dajjal.
Oleh itu, kita diminta untuk mengamalkan bacaan Surah Al-Kahfi iaitu 10 ayat awal dan 2 ayat terakhir Surah Al-Kahfi, banyakkan berdoa kepada agar dijauhkan dari fitnah Dajjal dan dekatkan diri dengan majlis ilmu.
Satu perkara yang mungkin tidak disedari kita ialah,berkenaan dengan terbitnya matahari dari arah barat.Kalau dulu kenyataan ini dikatakan tidak masuk akal oleh mereka yang bukan islam kerana mana mungkin bumi akan berubah arah putarannya ;
tapi kini terbukti bahawa peristiwa itu boleh berlaku bukan disebabkan oleh perubahan putaran bumi tetapi apa yang sedang berlaku sekarang ialah perubahan kutub bumi,Maka tidak mustahil suatu hari nanti timur akan jadi barat dan barat akan jadi timur.Semoga kita semua akan terselamat dari fitnah akhir zaman dan fitnah dajal.


Gambar Adun paloh YB Datuk Nazula cedera parah kemalangan di Cameron Highland


Sekadar Cerita Kosongku ^-^

Gambar Adun paloh YB Datuk Nazula cedera parah kemalangan di Cameron Highland

Gambar Adun paloh YB Datuk Nazula cedera parah kemalangan - Ahli Undangan Negeri (ADUN) Paloh Gua Musang terlibat kemalangan petang tadi berdekatan Cameron Highland. Beliau disahkan mengalami kecederaan teruk manakala isterinya meninggal dunia.

Berikut ialah beberapa keping gambar sekitar kawasan kemalangan jalan raya yang sudah pasti turut mengejutkan kita kerana awal pagi sebelumnya, bekas pengerusi DAP disahkan maut kemalangan di Lebuhraya Utara-Selatan berdekatan Gua Tempurung. - Infolagi2u








Gambar Adun paloh YB Datuk Nazula cedera parah kemalangan di Cameron Highland


Sekadar Cerita Kosongku ^-^

Gambar Adun paloh YB Datuk Nazula cedera parah kemalangan di Cameron Highland

Gambar Adun paloh YB Datuk Nazula cedera parah kemalangan - Ahli Undangan Negeri (ADUN) Paloh Gua Musang terlibat kemalangan petang tadi berdekatan Cameron Highland. Beliau disahkan mengalami kecederaan teruk manakala isterinya meninggal dunia.

Berikut ialah beberapa keping gambar sekitar kawasan kemalangan jalan raya yang sudah pasti turut mengejutkan kita kerana awal pagi sebelumnya, bekas pengerusi DAP disahkan maut kemalangan di Lebuhraya Utara-Selatan berdekatan Gua Tempurung. - Infolagi2u








Hudud: Dolak-dalih TPM. UMNO Akan Tolak Hudud Round 2?


Ibnu Hasyim

Hudud: Dolak-dalih TPM. UMNO Akan Tolak Hudud Round 2?

 

TPM: BN akan nyata pendirian isu hudud
BN akan membuat pendirian jelas mengenai usul rang undang-undang persendirian (Hukum Hudud) apabila tiba waktu yang sesuai, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Bercakap dalam sidang akhbar selepas mengadakan pertemuan dengan pemimpin Umno Pulau Pinang di Georgetown hari ini, beliau berkata BN akan terlebih dahulu meneliti bentuk usul hukum Hudud yang akan dikemukakan PAS agar tidak bercanggah dengan hukum Islam.
  
"Pada prinsipnya sebagai orang Islam saya fikir kita harus bersama-sama dalam soal ini...bila ia berkaitan dengan hukum tentang apa yang telah dimaktubkan dalam agama kita, kita seharusnya menerima itu.

"Sebagai seorang Islam adalah satu perkara yang tidak betul kalau kita menolaknya...cuma kita belum tahu apakah bentuk usul yang nak dikemukakan itu. Jadi apabila sampai nanti BN akan meneliti cadangan itu secara semasak-masaknya dan mungkin tiba satu peringkat kita akan umumkan pendirian kita," katanya.

Kerajaan PAS Kelantan melalui anggota Parlimen parti itu dilaporkan akan membawa usul rang undang-undang persendirian (Hukum Hudud) di Dewan Rakyat bagi mendapatkan kebenaran melaksanakan Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) 1993 selewat-lewatnya Disember tahun ini.

Muhyiddin berkata BN perlu mengetahui proses dan prosedur serta bentuk usul yang akan dikemukakan itu sama ada cara Hudud Kelantan yang ingin dilaksanakan itu selaras dengan hukum Hudud Islam yang sebenarnya.

"Jadi bila sampai waktu nak disampaikan di Parlimen nanti kita dalam BN walaupun ada Umno dan bukan Umno, ada Islam ada bukan Islam...kita akan bincang dan kaji (perkara itu)," katanya.

Ditanya mengenai pelantikan semula Teng Chang Yeow sebagai pengerusi BN Pulau Pinang, Muhyiddin berkata pelantikan semula Teng diterima baik memandangkan beliau mempunyai pengalaman dalam usaha menyatu dan mengukuhkan kerjasama antara parti-parti komponen BN.
  
Beliau berkata apa yang penting sekarang adalah usaha BN Pulau Pinang dalam merangka langkah-langkah strategik bersama-sama pemimpin parti komponen untuk menebus kekalahan di Pulau Pinang.

"Itu satu cabaran besar kepada beliau (Teng) dan rakan-rakan lain, tapi jika ada kesungguhan dan kerjasama serta semangat perpaduan yang kukuh, saya yakin hal itu boleh dilaksanakan," katanya.
- Bernama


Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Biasalah UMNO dolak-dalih tolak hudud. Alasannya..
BN akan terlebih dahulu meneliti bentuk usul hukum Hudud yang akan dikemukakan PAS agar tidak bercanggah dengan hukum Islam.BN perlu mengetahui proses dan prosedur serta bentuk usul yang akan dikemukakan itu sama ada cara Hudud Kelantan yang ingin dilaksanakan itu selaras dengan hukum Hudud Islam yang sebenarnya. Hampir jelas UMNO akan tolak hudud Round 2.  Lihat UMNO Tolak Hudud: Round I, Lihat Sidang DUN T'ganu...


Aziz Bari: K'tan Masih Keliru Isu Hudud. Bila Sampai Putrajaya?


Ibnu Hasyim

Aziz Bari: K'tan Masih Keliru Isu Hudud. Bila Sampai Putrajaya?

 

Pakar perlembagaan Prof Abdul Aziz Bari mendakwa PAS "keliru dan tidak jelas" berkaitan bidang kuasa dan cara pelaksanaan hudud di negeri itu ekoran hasrat mereka mahu mengemukakan rang undang-undang persendirian berkaitannya di Dewan Rakyat.

Katanya lagi, kenyataan pemimpinnya, termasuk Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan exco Kelantan Dr Fadzli Hassan juga tidak membantu menjelaskan perkara itu.

"Kalau PAS Kelantan kata ini kuasa pusat - sebagaimana yang didakwa oleh Dr Fadzli - kenapa mereka luluskan enakmen itu pada 1993? Kalau dah sedar itu bukan kuasa negeri mengapa buat undang-undang itu?
"Saya tahu mereka akan jawab ini soal akidah dan tanggungjawab. Soalan saya kenapa hal itu tidak pernah dijelaskan? Ini yang saya kata Kelantan gagal merangka rangka dasar dan hala tuju untuk pelaksanaan hukum hudud ini.
"Pelik. Seperti yang saya katakan tadi kalau dah tahu awak tak ada kuasa apa yang awak buat benda itu?” soal ahli akademik itu dalam e-mel balasan kepada Malaysiakini.

Beliau ditanya berhubung tindakan Kelantan mahu membawa rang undang-undang persendirian bagi membuka laluan kepada pelaksanaan hudud di Dewan Rakyat. Abdul Aziz yang juga pensyarah Universiti Selangor (Unisel) berkata beliau sebelum ini pernah membangkitkan perkara itu dan menawarkan diri untuk membantu tetapi dipandang sepi.

'OK bila sampai Putrajaya'

Beliau sebaliknya berpandangan pelaksanaan hudud boleh dilaksanakan apabila Pakatan Rakyat menguasai Putrajaya dan PAS perlu bersabar serta menjelas implikasi undang-undang dan politik daripada isu ini.

"Tapi mungkin kerajaan Kelantan ketandusan isu dan parti tertekan kerana gagal menjelaskan isu ini kepada ahli-ahli. Ini pun pelik juga. Kalau ahli sendiri pun tak boleh kawal, nak menang macam mana?" sindir Abdul Aziz.

Sementara itu, beliau juga turut mempersoal mengapa Umno sebagai parti kerajaan tidak membentang rang undang-undang persendirian itu atau parti itu dianggap masih belum mengubah sikap tidak mahu melaksanakan hudud seperti dimaklumi.

"Dengan kata lain Umno hanya buat gimik dan mahu PAS bergaduh dengan DAP dan PKR atau isu ini.
"Dan nasib tak baik PAS akan hilang banyak kerusi di luar Kelantan kerana insiden ini menampakkan yang PAS sanggup tikam dari belakang," katanya.(MK)


"Saya Tiada Niat Aibkan Ustaz Don" - Wardina


Harian metro1 Online

"Saya Tiada Niat Aibkan Ustaz Don" - Wardina

PETALING JAYA: Pengacara dan pelakon Wardina Safiyyah tidak pernah berniat untuk mengaibkan Uztaz Don dengan berkongsi video ceramah agama yang dikatakan mengandungi hadis-hadis palsu disampaikan penceramah selebriti itu.

Wardina berkata, dia hanya mewakili pihak yang musykil bagi mencari kebenaran terhadap beberapa perkara yang disampaikan oleh ustaz itu dalam ceramah umum tersebut.



"Saya bukan ingin menasihati dan tiada niat langsung untuk membuka aib Ustaz Don dengan berkongsi video tersebut tetapi saya ingin mencari kebenaran sahaja.

"Memang ada kata-kata ustaz dalam video tersebut yang membuat ramai orang musykil termasuk saya. Saya rasa ustaz perlu membantu kami orang awam yang tidak faham daripada mana sumber tersebut didapati," katanya kepada mStar Online, menerusi mesej aplikasi WhatsApp di sini, pada Rabu.


Kenyataan Wardina turut mendapat reaksi negatif yang menganggap dia cuba membuka aib Ustaz Don

Wardina berkata demikian ketika diminta mengulas tentang kenyataannya yang menimbulkan kontroversi apabila dia mempersoalkan ceramah yang disampaikan oleh Ustaz Don Daniyal sehingga mendapat banyak reaksi termasuk ada pihak menganggapnya cuba mengaibkan personaliti tersebut secara umum.

Terdahulu pihak TV AlHijrah dalam mStar Online pada Rabu turut mengambil pendekatan untuk meneliti kandungan video ceramah personaliti berkenaan yang tersebar sebelum sebarang tindakan diambil.

Ustaz Don merupakan hos rancangan 30 Minit Bersama Ustaz Don  siaran TV AlHijrah yang disiarkan pada setiap Isnin hingga Khamis, pukul 9.30 malam.

Tambah Wardina, tindakannya menegur secara umum bukan bertujuan melakukan serangan peribadi, sebaliknya sekadar mahukan mendapatkan kepastian dan jawapan.

"Saya minta maaf jika ada yang tidak suka cara saya membuat teguran ini secara terbuka. Saya berbuat demikian kerana ceramah itu juga dilakukan secara umum, saya jujur dengan niat ingin bertanya.

"Kata-kata saya di Facebook itu tidak sedikit pun  mengecam, mengutuk atau memperkecilkan Ustaz Don kerana ilmu dia lebih tinggi daripada saya," katanya.

Bagaimanapun, Wardina akan bertemu dengan pendakwah terbabit bagi membincangkan kemusykilan berkenaan selain mahu bertukar pendapat tentang agama.

Dalam status yang dimuat naik pada malam Selasa lalu Wardina turut berkongsi video ceramah Ustaz Don bertajuk Kompilasi Hadis Palsu dan Penyelewengan Ustaz Don.

Dia turut meminta pihak ulama dan mufti  mengkaji semula kandungan ceramah yang disampaikan melalui video tersebut.

Ustaz Don ketika ini berada di United Kingdom untuk menjayakan sebuah rakaman berkaitan keislaman.-Mstar

VIDEO: Rakaman ‘Kereta Berhantu’ Di Rusia Tersebar Luas

Sebuah video yang dikatakan memperlihatkan sebuah kereta berhantu kini menjadi viral di media sosial.
Rakaman yang dimuatnaik di YouTube ini menunjukkan kejadian di jalanraya Rusia di mana sebuah kereta tiba-tiba muncul secara misteri lalu meluncur laju secara terus di persimpangan lampu isyarat yang sibuk.
Apa yang menakjubkan, tidak ada kereta yang terlanggar kereta tersebut sedangkan ia berada di laluan yang salah kecuali sebuah BMW yang hampir merempuhnya namun berhenti tepat pada masa.
Wanita yang merakam iaitu penumpang kereta di belakang BMW tersebut dapat didengar menjerit ketakutan melihat perkara ini.
Walaupun ada yang mendakwa ada penjelasan bagaimana kenderaan dalam rakaman ini tiba-tiba muncul namun ramai juga mengakui terkejut dan berasa seram menyaksikannya lalu berkongsi video ini hingga ia mendapat tontonan lebih sejuta kali.

Sesudah menyaksikan video di atas dapatkah anda fikirkan dari mana kereta misteri itu datang? – MYNEWSHUB
Oleh: REM RAMZI
Sumber: news.com.au


Karpal Singh: Mengapa Nik Aziz 'terkilan'?


Ibnu Hasyim

Karpal Singh: Mengapa Nik Aziz 'terkilan'?

 

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat 'sedikit terkilan' kerana Karpal Singh yang maut dalam nahas pagi ini, tidak sempat untuk diberikan pemahaman tentang hudud. Ini ekoran hasrat kerajaan negeri Kelantan untuk memfailkan bil persendirian di Parlimen bagi membolehkan undang-undang hudud dilaksanakan.

"Saya amat yakin, individu seperti beliau jika diberikan kefahaman yang sebenarnya tentang undang-undang ini, tidak akan mempunyai sebarang sebab untuk menolak undang-undang hudud," tulis bekas menteri besar Kelantan itu dalam Facebook.
"Di Kelantan, sewaktu kita meluluskan Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) pada tahun 1993, ada yang menghantar surat kepada saya menghalang enakmen ini dikuatkuasakan dan pihak yang menghantar surat ini namanya bukan Karpal Singh.
"Saya benar-benar berharap, agar pihak yang bertanggungjawab menghantar surat ini sempat memahami keindahan undang-undang Allah SWT sebelum tibanya masa untuk pergi yang tidak akan kembali," tulis Nik Aziz.

Sambil merakamkan ucapan takziah kepada keluarga ahli Parlimen Bukit Gelugor, Nik Aziz menyifatkannya pemergian Karpal sebagai satu kehilangan kepada dunia politik tanahair. Katanya, ini kerana Karpal amat dikenali sebagai seorang yang berprinsip dan sukar digugat pendiriannya.

"Beliau juga merupakan pendokong kuat kepada Perlembagaan Malaysia dan amat tegas dengan pendirian bahawa Malaysia merupakan negara sekular. Sudah tentu prinsip ini amat berbeza dengan prinsip perjuangan PAS dan beliau ternyata menghormati perbezaan ini.

"Saya masih ingat sewaktu ke rumah beliau awal tahun lepas di mana saya diberikan sambutan yang sangat hangat dari beliau. Bahkan beliau menghantar saya pulang rapat ke pintu kenderaan sekalipun situasi beliau yang terpaksa bergerak dengan kerusi roda.
"Saya kira, di sebalik perbezaan pandangan antara kami, sambutan yang diberikan oleh beliau kepada saya sangat-sangat mencerminkan kelembutan beliau dan penerimaannya terhadap hubungan PAS dan DAP di dalam Pakatan Rakyat," tambahnya.

Menurutnya lagi, Karpal mendokong kuat Perlembagaan Malaysia dan beliau yakin pemimpin DAP itu akan terus dikenali begitu di dalam sejarah politik tanahair.

"Di negara ini, jika semua pihak menghormati prinsip yang terkandung di dalam Perlembagaan, Kelantan pastinya tidak akan ditindas dengan pelbagai jenis penindasan.
"Hak Kelantan termaktub di dalam perlembagaan, tertulis di atas perjanjian, namun ada pihak yang sewenang-wenangnya membelakangi Perlembagaan dan perjanjian bertulis," tegas Nik Aziz. (MK)


Lihat sebelum ini..
Karpal Singh Maut Kemalangan Di Tapah. Takziah Unt...Karpal Hebat, Akui M'sia Sekular. UMNO Akui Islam,...Ahli Parlimen Ini, Guna Islam Untuk Hina Gambar K...


Ustaz Don Jawab Kritikan Wardina.. Ini Jawapannya


Addin

Ustaz Don Jawab Kritikan Wardina.. Ini Jawapannya

KUALA LUMPUR - Selepas dikritik secara terbuka di laman Facebook oleh artis, Wardina Safiyyah Fadlullah Wilmot, penceramah bebas, Ustaz Don Daniyal tampil menjawab dakwaan kononnya beliau tidak membuat rujukan sebelum membuat ceramah.

Mengakui terkilan dengan tindakan Wardina, Ustaz Don menegaskan, adalah tidak adil sekiranya beliau dinilai bersandarkan video yang diedit daripada ceramahnya sebelum ia dijadikan alat untuk menyerangnya secara keterlaluan.

Sambil menyifatkan tuduhan yang dilemparkan itu sebagai berat, penceramah terkemuka itu mempersoalkan niat Wardina menggunakan maklumat-maklumat Internet untuk menghentam dirinya.

Menurut Ustaz Don, Wardina pernah membuat kenyataan supaya pemilik media sosial supaya tidak memuatnaik perkara-perkara yang dilarang tetapi beliau sendiri yang melakukannya.

“Apakah niat sebenar Wardina memuatnaik video yang telah diedit itu kemudian menghentam saya, adakah bertujuan baik atau sebaliknya, kebiasaannya video sekerat-sekerat ini hanyalah untuk tujuan propaganda”, kata Ustaz Don.
Beliau turut menyarankan supaya Wardina bertemu alim ulama bukannya menggunaka ustaz goggle,facebook atau Twitter.

Apakah video itu menjadi satu dalil kepada Wardina untuk menghentam orang lain?

Ustaz Don turut mempelawa Wardina hadir dalam ceramahnya, bukannya mengambil daripada video sekerat-sekerat supaya bekas model itu tahu sepenuhnya apa yang beliau ingin sampaikan.
“Siapa yang buat video sekerat-sekerat ni, apa tujuannya selain daripada untuk tujuan propaganda, jika mereka ikhlas kenapa perlu edit video tersebut.

“Saya juga tidak kata saya betul semua, saya manusia biasa tetapi ada orang yang memilih untuk menghentam jika orang itu tidak dalam ahlinya. Mungkin saya selalu kerap keluar di TV Alhijrah menyebabkan ada orang yang tak senang duduk, saya tidak tahu,” ujarnya lagi.

Ustaz Don hairan kena wardina memilih individu untuk dihentamnya, apabila kafir menghina Agama Islam kenapa Wardina diam.

“Saya tak kenal pun dengan orang yang buat video itu, tak kan saya tak buat rujukan dalam setiap ceramah saya. Sebagai seorang penceramah sudah semestinya saya membuat rujukan terlebih dahulu sebelum membuat sebarang ceramah.

“Saya tak pernah cari pasal dengan sesiapa pun, antara bahan rujukan saya tentang Bani Tamim adalah saya membuat rujukan dengan Ustaz Badlishah. Pendapat dan teori memang ada dikalangan ulama mengikut hadis-hadis,” jelas Ustaz Don.

Beliau menarik perhatian mengenai kisah Juraij yang telah difitnah oleh seorang pelacur yang cantik yang berkata, ‘Jika kalian menghendaki, aku akan memberinya fitnah.’

Ustaz Don turut menasihatkan semua pihak supaya datang sendiri ke ceramah beliau dan bukan membuat rujukan daripada video yang diedit untuk menimbulkan keraguan orang ramai. ~new malaysia post



Iklan C (ii)




(Kemaskini) Karpal Singh Maut Kemalangan Di Tapah - Bergambar


Addin

(Kemaskini) Karpal Singh Maut Kemalangan Di Tapah - Bergambar

Pemimpin pembangkang veteran DAP dan Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh maut dalam satu kemalangan ngeri di kilometer 301.6, Lebuh Raya Utara-Selatan menghala arah utara berhampiran Gua Tempurung, Perak pada kira-kira pukul 1.30 pagi ini.

Turut terkorban dalam kemalangan berkenaan adalah pembantu peribadinya Michael Cornandez sementara anaknya, Ram Karpal mengalami kecederaan parah.Karpal dipercayai sedang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang kerana perlu menghadiri satu kes mahkamah mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah.

Kemalangan berlaku apabila kenderaan jenis Toyota Alphard dinaikinya melanggar sebuah lori yang cuba menukar laluan tanpa memberi isyarat.Semasa hidupnya, Karpal, 74, dikenali sebagai pemimpin pembangkang yang lantang dan seorang peguam digeruni.

Karpal dilahirkan di Pulau Pinang pada 28 Jun, 1940. Beliau mendapat ijazah perundangan dari Universiti Singapura dan berkhidmat sebagai peguam sebelum memulakan karier politiknya pada 1970 selepas menyertai DAP.

Beliau pertama kali menang pilihan raya pada 1974 di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah.Peguam lantang itu pertama kali menang kerusi Parlimen Jelutong pada tahun 1978. 

Semenjak menang buat kali pertama pada tahun 1978, Karpal hanya kalah sekali di kerusi tersebut semasa Pilihan Raya Umum ke 10 pada 1999. Karpal yang sudah menjadi aktif berpolitik selama 36 tahun dan digeruni dengan ucapan berapi-apinya di Dewan Rakyat digelar 'Harimau Jelutong'.

Karpal melepaskan jawatan Pengerusi DAP baru-baru ini selepas didapati bersalah dalam kes hasutan kerana mengatakan Sultan boleh didakwa di mahkamah pada 2009. Beliau menjadi lumpuh dan menggunakan kerusi roda selepas terlibat dalam kemalangan jalan raya pada 2005.

Beliau pernah ditahan bersama pemimpin pembangkang dan aktivis politik lain mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan merengkok di Kem Tahanan Kamunting selama dua tahun selepas kerajaan pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad melancarkan Operasi Lalang pada 1987 yang menyaksikan lebih seratus orang ditahan.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengucapkan takziah melalui akun Twitter @najibrazak.

"Saya baru mendarat di Ankara (Turki) apabila mendapat khabar YB Karpal terbunuh dalam kemalangan jalan raya. Takziah kepada keluarga beliau," tulisnya.Sementara Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut bersedih dengan pemergian pemimpin veteran DAP itu yang turut menjadi peguamnya dalam kes Liwat II.

“Kami kehiangan sahabat; pejuang gigih keadilan Karpal Singh. Kami berbicara panjang melalui talipon jam 630 ptg semlm. Takziah buat keluarga,” kata Anwar di akaun Twitter @anwaribrahim.

Karpal merupakan salah seorang pemimpin yang menjayakan penubuhan gabungan pembangkang PR dianggotai DAP, PKR dan PAS selepas buat pertama kalinya majoriti tradisi dua pertiga Barisan Nasional (BN) dinafikan di Parlimen.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menulis di akaun Twitter @khalid_ibrahim: "Perkhabaran sedih. Negara kehilangan tokoh politik & peguam yang berwibawa. Takziah kepada seluruh keluarga mendiang Karpal Singh."Karpal meninggalkan seorang isteri dan lima orang anak serta empat orang cucu. ~tmi









Iklan C (ii)